pondělí 20. listopadu 2017

Ignor

V tomto příspěvku bych chtěl shrnout jednu věc. V minulých letech jsem byl zapálený ohledně komunity psychicky nemocných. Pokoušel jsem se sehnat práci jako peer a vyhledával kontakt s jinými psychotiky. Peerem jsem se nestal. A to byl ten zlomový bod, kdy jsem se od světa psychózy rozhodl distancovat. Více jsem zapracoval na tom, co by mě více přiblížilo většinové společnosti. Celkem jsem si dal život do kupy.
Pak přišlo to, co přijít zákonitě muselo. Vzdalování se ostatním psychotikům. Rozhodl jsem se udržet si pouze ty kontakty, kde bych se s daným člověkem bavil, i kdybychom neměli stejné onemocnění. Kontakty se omezovali přirozeně. Jedna osoba však nepochopila, že když nezavolám zpět, když prozvání, že nemám zájem komunikovat. A to je to, o čem chci dnes mluvit.

Černá listina
Daná osoba si po telefonu v minulosti pouze stěžovala. Jakákoliv rada, co by se dalo zlepši,t byla opětována nějakou výmluvou. Navíc dané o sobě přes kuřácký kašel nebylo místy ani rozumět. Hovor s ní se mi stával více a více nepříjemný. Napadlo mě, že když nebudu volat zpět na prozvonění, dojde jí, že nemám zájem dále komunikovat. Nepochopila. Kamarád říkal, ať jí na rovinu řeknu, co mi vadí a ukončím kontakt rázně. Nechtěl jsem ji však konfrontovat a zachoval se jako srab. Hodil jsem ji na černou listinu v telefonu, aby se mi nemohla dovolat. Po čase si pořídila novou simkartu a kontaktovala mě znovu. Jelikož volala v době, kdy jsem nebyl u telefonu, měl jsem zmeškaný hovor od neznámého čísla. Na takové hovory zpět nevolám. Pak napsala sms a představila se. To, že neberu telefon si vyložila tak, že jsem na ní zapomněl. Šla ihned na černou listinu i s tímto novým číslem.
Čas běžel a já zapomněl. Až do chvíle, kdy se mi rozbil mobil, a pořídil jsem si nový. Černá listina tedy byla anulovaná. Netrvalo dlouho a tato osoba se mi ozvala. Zřejmě se mi pokoušela dovolat celý ten rok, co jsem ji měl v černé listině. Řekl jsem si, že jí tedy napíšu aspoň sms na vysvětlenou.
Sms naprosto nepochopila. Napsal jsem, že neudržuji kontakty z nemocnice. Ona si to vyložila tak, jako že jsem v nemocnici, a zahltila mě směsicí křečovitých vět. Šla tedy znovu do ignoru na všech číslech, z jakých se mi pokoušela dovolat.

Obnovit kontakt?
V nedávné době jsem prodělal a stále ještě prodělávám psychospirituální krizi. V rámci toho jsem si říkal, že budu více altruistický a zkusím dát této osobě znovu šanci a být více podporující. Nakonec jsem to však neudělal. Říkal jsem si, že tenhle pocit může odeznít. Já dám tomuto člověku nějakou naději, kterou nenaplním a bude to horší. To je tedy celé.

Nečiň druhému, co nechceš aby činil tobě 
Říkal jsem si, co bych dělal, kdyby někdo tohle udělal mě. Na to jsem si dovedl odpovědět, protože se mi to už stalo. Jedna žena, se kterou jsme byli v době hospitalizace nejlepší kamarádi se mnou ze dne na den bez odůvodnění ukončila kontakt. Došlo mi, že šlo asi o toto: zařadila si mě do škatulky "kamarádi z ataky" a proto jsem musel pryč z jejího života. Vím, že tohle už dokonce i udělala. Byla velmi pověrčivá a mazala veškeré songy, čísla a další věci z ataky, protože věřila, že jí to pomůže z nemoci se vyhrabat. To, že ukončila kontakt, protože jsem jí připomínal její nemoc bylo tedy nejlogičtější a já ji to neměl za zlé, chápal jsem to.

Žádné komentáře:

Okomentovat